Бердянська багатопрофільна
гімназія №2 Бердянської міської ради Запорізької області
Як відомо, в основу інтерактивних педагогічних технологій покладено принцип взаємонавчання, адже учні виступають не пасивними, а активними учасниками навчально-виховного процесу. Саме цей підхід дозволяє формувати в учнів мовленнєву та комунікативну компетентності. Його застосування в роботі з школярами вчить учнів самостійності, відповідальності, критичному мисленню. Отже, основною ідеєю дослідження є з’ясування того, які інтерактивні технології і як саме дозволяють формувати в учнів компетентності, яких потребує життя:
- соціальні (навички роботи в групі);
- комунікативні (вдосконалення спілкування в групі);
- компетентності саморозвитку та самоосвіти;
- здоров’язбережувальні (уміння дотримуватися принципів здорового способу життя).
Мета інтерактивного навчання – створювання
комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою
інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.
На своїх уроках використовую такі технології інтерактивного навчання, як
кооперативне, колективно-групове, опрацювання дискусійних питань та ситуативне
моделювання. Обов’язково підбираю найбільш вдалі форми роботи : презентація,
евристичні бесіди, рольові ігри, дискусії, «Мозковий штурм», конкурси з
практичними завданнями та їх подальше обговорення, «Обери позицію», «Акваріум»,
«Коло ідей», «Вільний мікрофон», «Незакінчені речення» . Вивчивши основні ідеї
інтерактивного навчання, я з’ясувала, що для успішного застосування
інтерактивних технологій на уроках, потрібно дотримуватися правил організації
інтерактивної роботи учнів. Тому я намагаюсь, щоб до роботи були залучені
різною мірою всі учні, дбаю про психологічну підготовку учнів, стимулюю учнів
за активну участь у роботі, надаю їм можливості для самоорганізації.
Адреса: м. Бердянськ Запорізька
область вулиця Волонтерів 61
Телефон: 2 24 60
Автор: Троян Олена Володимирівна, учитель Бердянської
багатопрофільної гімназії № 2
Тема досвіду: «Формування ключових компетентностей
учнів на уроках англійської мови шляхом впровадження інтерактивних технологій»
Сучасний
етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями,
спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію
системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і
соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку
педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання;
розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження
освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти.
Компетентнісний підхід до вивчення іноземних мов розглядається як такий
засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що забезпечує
засвоєння ними змісту навчання та досягнення мети навчання при розв’язанні
певних проблемних завдань. Основною компетентністю на уроках іноземної мови є
комунікативна компетентність, тому що вона забезпечує набуття учнями вміння
обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору,
розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.
Серед великої кількості традиційних і інноваційних
педагогічних технологій мою увагу привернули інтерактивні технології навчання. Системне використання інтерактивних методів є актуальним
для сучасної освіти, та виступає ґрунтовною складовою у формуванні компетентної
особистості учня як громадянина демократичного суспільства.Як відомо, в основу інтерактивних педагогічних технологій покладено принцип взаємонавчання, адже учні виступають не пасивними, а активними учасниками навчально-виховного процесу. Саме цей підхід дозволяє формувати в учнів мовленнєву та комунікативну компетентності. Його застосування в роботі з школярами вчить учнів самостійності, відповідальності, критичному мисленню. Отже, основною ідеєю дослідження є з’ясування того, які інтерактивні технології і як саме дозволяють формувати в учнів компетентності, яких потребує життя:
- соціальні (навички роботи в групі);
- інформаційні (уміння самостійно
здобувати інформацію);
- комунікативні (вдосконалення спілкування в групі);
- компетентності саморозвитку та самоосвіти;
- здоров’язбережувальні (уміння дотримуватися принципів здорового способу життя).
Варто зазначити,
що обрання форми проведення інтерактивного заняття потребує індивідуального
підходу вчителя, врахування рівня інтелектуального розвитку учнів , теми, що
вивчається та цілей.
Працюючи над даною науково-методичною проблемою, я постійно здійснювала
моніторинг рівня сформованості в моїх учнів ключових компетентностей. Для цього
використовувала такі методи, як: педагогічне спостереження; соціологічне
опитування (бесіда, інтерв’ю, анкетування); тестування; створення педагогічних
ситуацій; індивідуального і групового самооцінювання.
На мою думку, найефективнішим засобом досягнення
мети є інноваційні та проектні технології навчання. Інноваційний підхід
забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних
і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості.
Використовуючи
інтерактивні методи для формування в учнів ключових компетентностей досягла
таких результатів: учні на уроках швидше сприймають новий матеріал, кожне
завдання виконують із задоволенням.
Комментариев нет:
Отправить комментарий