Формування ключових компетентностей учнів на уроках англійської мови шляхом впровадження інтерактивних технологій

 Бердянська багатопрофільна гімназія №2 Бердянської міської ради Запорізької області
Адреса: м. Бердянськ Запорізька область вулиця Волонтерів 61
          Телефон: 2 24 60
Автор: Троян Олена Володимирівна, учитель Бердянської багатопрофільної гімназії № 2
Тема досвіду: «Формування ключових компетентностей учнів на уроках англійської мови шляхом впровадження  інтерактивних технологій»
Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної філософії освіти.
Компетентнісний підхід до вивчення іноземних мов розглядається як такий засіб організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що забезпечує засвоєння ними змісту навчання та досягнення мети навчання при розв’язанні певних проблемних завдань. Основною компетентністю на уроках іноземної мови є комунікативна компетентність, тому що вона забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.
Серед великої кількості традиційних і інноваційних педагогічних технологій мою увагу привернули інтерактивні технології навчання. Системне використання інтерактивних методів є актуальним для сучасної освіти, та виступає ґрунтовною складовою у формуванні компетентної особистості учня як громадянина демократичного суспільства.
    Як відомо, в основу інтерактивних педагогічних технологій покладено принцип взаємонавчання, адже учні виступають не пасивними, а активними учасниками навчально-виховного процесу. Саме цей підхід дозволяє формувати в учнів мовленнєву та комунікативну компетентності. Його застосування в роботі з   школярами вчить учнів самостійності, відповідальності, критичному мисленню. Отже, основною ідеєю дослідження є з’ясування того, які інтерактивні технології і як саме дозволяють формувати в учнів  компетентності, яких потребує життя:

- соціальні (навички роботи в групі);
- інформаційні (уміння самостійно здобувати інформацію);

- комунікативні (вдосконалення спілкування в групі);

- компетентності саморозвитку та самоосвіти;

- здоров’язбережувальні (уміння дотримуватися принципів здорового способу життя).
 Мета інтерактивного навчання – створювання комфортних умов навчання, при яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.  На своїх уроках використовую такі технології інтерактивного навчання, як кооперативне, колективно-групове, опрацювання дискусійних питань та ситуативне моделювання. Обов’язково підбираю найбільш вдалі форми роботи : презентація, евристичні бесіди, рольові ігри, дискусії, «Мозковий штурм», конкурси з практичними завданнями та їх подальше обговорення, «Обери позицію», «Акваріум», «Коло ідей», «Вільний мікрофон», «Незакінчені речення» . Вивчивши основні ідеї інтерактивного навчання, я з’ясувала, що для успішного застосування інтерактивних технологій на уроках, потрібно дотримуватися правил організації інтерактивної роботи учнів. Тому я намагаюсь, щоб до роботи були залучені різною мірою всі учні, дбаю про психологічну підготовку учнів, стимулюю учнів за активну участь у роботі, надаю їм можливості для самоорганізації. 
Варто зазначити, що обрання форми проведення інтерактивного заняття потребує індивідуального підходу вчителя, врахування рівня інтелектуального розвитку учнів , теми, що вивчається та цілей.
Працюючи над даною науково-методичною проблемою, я постійно здійснювала моніторинг рівня сформованості в моїх учнів ключових компетентностей. Для цього використовувала такі методи, як: педагогічне спостереження; соціологічне опитування (бесіда, інтерв’ю, анкетування); тестування; створення педагогічних ситуацій; індивідуального і групового самооцінювання. На мою думку, найефективнішим засобом досягнення мети є інноваційні та проектні технології навчання. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості.
Використовуючи інтерактивні методи для формування в учнів ключових компетентностей досягла таких результатів: учні на уроках швидше сприймають новий матеріал, кожне завдання виконують із задоволенням.

Комментариев нет:

Отправить комментарий