Іноваційна діяльність

Засідання круглого столу : « Система роботи педагогічного колективу багатопрофільної гімназії №2 по впровадженню положення нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (вивчення другої іноземної мови) ».

Привітання присутніх директором гімназії №2 :
Добрый день, дорогие гости, родители, учителя, дети. Уже стало доброй традицией в нашей гимназии обсуждать актуальные вопросы обучения и воспитания за круглым столом. Вот и сегодня мы собрались здесь, чтобы обменяться мыслями, опытом, высказать свои пожелания, а может быть и замечания, поспорить. Ведь, как известно, в споре рождаются истины.
Слово для представлення учасників круглого столу надається ведучому. (Троян О. В.)
            Ведуча:
 Вітаю всіх присутніх! Дозвольте мені представити учасників засідання круглого столу.
  1. Завідувач методичного кабінету міського відділу освіти Скиртач Н.В.
  2. Кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови та співробітник наукового відділу БДПУ Ліпич Вікторія Миколаївна.
  3. Директор багатопрофільної гімназії №2 Майорова І.Л .
  4. Заступник директора з навчально-виховної роботи Капустіна Т.Г.
  5. Заступник директора з навчально-виховної роботи Ткаченко С.Д.
  6. Заступник директора з навчально-виховної роботи Дубинська Т.І.
  7. Заступник директора з навчально-виховної роботи Мульченко В.В.
  8. Представники батьківської громадськості, учителі гімназії та учні 
Тема нашого заходу « Слайд №1»
Необхідно зазначити, що метою засідання круглого столу є:  
Мета: продемонструвати роботу педагогів та учнів з вивчення другої іноземної мови в класах, де вивчають дві мови (6Б, 8А, 8Б, 9Б), та показати досягнення учнів 5А класу, де за Новим Державним стандартом вони лише півроку вивчають дві іноземні мови.
Хід круглого столу:
 Ведуча:
1. Пропонуємо заслухати виступ заступника директора з навчально-виховної роботи Мульченко В.В. про поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти. Серед основних новацій такі: для забезпечення високого рівня знань  іноземних мов - учні п’ятих класів вивчатимуть дві іноземні мови.
         Мульченко В.В.: Соціально-економічні та культурні тенденції розвитку сучасного суспільства викликають необхідність навчання учнів іноземних мов як важливого засобу міжкультурного спілкування . Оволодіння іноземною мовою надає додаткові можливості для самореалізації особистості в сучасних умовах.
         Відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти  процеси міжкультурної інтеграції на національному та міжнародному рівнях обумовили модернізацію змісту іншомовної освіти в Україні. Іноземна мова виступає як засіб пізнання світу , залучаючи до цінностей , створених іншими народами. У той же час – це ключ до відкриття унікальності й своєрідності власної культурної самобутності та історичних досягнень представників інших культур. На сьогодні в українській системі іншомовної освіти пройшли значні позитивні зміни і в організаційному , і в змістовому аспектах : суттєво змінився соціокультурний контекст вивчення іноземних мов , значно виросли їх навчальна та самоосвітня функції в школі , професійна значимість на ринку праці в цілому, що у свою чергу привело до посилення мотивації у вивченні мов міжнародного спілкування .





 Оволодіння учнями іноземними мовами сприяє розвитку в них здібностей  використовувати ці мови як інструмент спілкування в діалозі культур і цивілізацій сучасного світу, розглядаються як засіб міжособистісної взаємодії в умовах багатонаціонального і полікультурного світового простору.
         Головна мета навчання іноземної мови полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції , яка дозволяла б їм здійснювати спілкування в усній та писемній формах у межах сфер і тем , визначених програмою.
2. Слово надається Троян О.В. керівнику методичного обєднання учителів іноземних мов.
Вивчення іноземної мови в сучасному світі - це одна з найважливіших складових сучасної, успішної людини. Сьогодні мільйони людей в усьому світі вивчають іноземні мови. Знання іноземних мов свідчить про всебічний розвиток особистості, розширює світогляд, дозволяє пізнати культуру та звичаї іншого народу. Людина, яка вивчає іноземну мову, у той же час знайомиться з культурою країни, її літературою, історією і географією. Крім того, іноземна мова допомагає краще пізнати свою власну мову. Як казав відомий німецький письменник Вольфганг Гете: «Той, хто не знає іноземної мови, не знає своєї власної».
На жаль, багато людей вважають, що не кожна людина здатна вивчити іноземну мову. Так, звичайно, здібності у кожної людини індивідуальні. Хтось більш схильний до точних наук, у когось більш гуманітарний склад розуму. Але, безсумнівно, у кожної людини є здібності і з цим фактом навряд чи хтось не погодиться. Найголовніше ці здібності розвивати, удосконалювати та зміцнювати. Необхідно також тренувати свою пам’ять і мислення, особливо на уроках іноземної мови. Тому вивчаючи положення нового Державного стандарту, перед вчителями стояло важливе завдання зацікавити учнів у вивченні іноземних мов, показати їм усі перспективи та переваги.
Перш за все вчителів було ознайомлено зі змістом нового Держстандарту на семінарі « Модернізація освіти в аспекті нових стандартів».
    На ШМО вивчалися основні положення, методичні рекомендації, навчальні програми щодо вивчення іноземних мов в 5 класі.
Серед батьків майбутніх п’ятикласників, психологом гімназії, було проведено анкетування, за результатами якого було виявлено, що 27 із 38 дітей бажають вивчати другу іноземну мову – французьку. З метою прищеплення інтересу до вивчення іноземних мов, традицій  та культури країни було проведено низку заходів основною метою яких є посилити мотивацію до вивчення іноземних мов, стимулювати інтелектуальну та мовну активність учнів, розширити  їх світогляд, розвивати творчі здібності. Головним принципом проведення позакласних заходів є залучення якомога більшої кількості учнів до пізнавально-творчої діяльності і співпраці з вчителем, незалежно від рівня володіння мовами. Необхідно залучали учня до більш творчих видів роботи, стимулювали учня, підвищувати його мотивацію до вивчення мов. Було проведено багато заходів, які сподобались дітям:
-          виступ агітбригади « Моя мальовнича Франція», підготовлений  вчителями Майоровою І.Л., та Петренко Л. Г.;
-          проведено урок з французької мови « Шарль Перо та чарівний світ його казок» для батьків та учнів 4 класів;
-          в рамках тижня іноземних мов була представлена виставка творчих робіт учнів;
-          учителями іноземної мови було підготовлено захід « Всі прапори в гості до нас», де діти презентували різні країни, двома мовами;
-          вчителі Троян О. В.,  Дзюба Р. М. з учнями 4 класу показали інсценування казки 
«     "Дюймовочка" англійською мовою.
Проведення позакласної роботи є саме таким заходом, коли вчитель, творчо працюючи з учнями, може допомогти їм розкритися, реалізувати їх потенціал, коли вони на практиці можуть застосувати знання, отриманні на уроці, спробувати свої сили. Оскільки заходи, які пропонуються учням, є творчими та цікавими, учні залюбки беруть в них участь.
Ведуча: Учні 5-х кл. тільки почали вивчати другу іноземну мову – французьку, але у нас у гімназії вже давно працюють класи з вивченням 2-х іноземних мов. В цьому навчальному році це класи – 6Б, 8А, 8Б, 9Б. Давайте надамо слово учням.


 4. Учениця 9Б кл. Іващенко А.
В  настоящее время, когда  контакты  с  другими   странами  становятся  всё  теснее, знания  иностранных  языков  играет  важную  роль. Современный   человек   должен  хорошо  знать,  по  меньшей  мере,   один   иностранный  язык, потому  что  взаимопонимание  между   народами   имеет  большое  значение  для  мирного   сотрудничества. Без  знаний  иностранных   языков  это  сотрудничество  почти  невозможно. Сейчас  развиваются   различные  формы   международного  общения: международные   встречи, выставки, спортивные  мероприятия, совместный  бизнес. Обмен  школьниками  и  студентами  тоже  сюда  относится. Это  хорошие  предпосылки  для  изучения  иностранных  языков. Нелегко  в  совершенстве  овладеть  иностранным  языком, нужно  усердно  работать. Но  кто  хочет, тот  добьётся. Люди  изучают  языки  по  разным  причинам. Одним  они  нужны  в  работе, другим  для  путешествий  за  границу, третьи  делают  это  из  интереса. Но  в  любом  случае  знания  языков  обогащают  нашу  жизнь. Они  делают  возможным  чтение  иностранной  литературы, общение  с  представителями  других  стран, знакомство  с  их  культурой, экономикой, наукой  и  техникой. Есть  много  профессий, где  нельзя  обойтись  без  иностранных  языков. Иоганн  Вольфганг  Гёте  сказал  однажды: «Человек  столько  раз  человек, сколько  иностранных  языков  он  знает”. Я очень рада что в нашей гимназии уделяется много внимания изучению иностранных языков. Я благодарна учителям английского и французского языков за их труд. Я уверена, что эти знания помогут мне в дальнейшей жизни.
            5. Учениця 9Б кл. Кравченко А.
Я учусь в классе с филологическим  профилем и изучаю 2 иностранных языка: французский и английский с первого класса. Что даёт мне изучение иностранных языков? 
      Изучение английского и французского языка открывает передо мной большие возможности. Зная другой язык, можно читать специальную литературу на этом языке, а значит, совершенствоваться в своей профессии. Можно общаться с людьми других национальностей на их языке, а это всегда не
только интересно, но и познавательно. 
      Современному молодому человеку знание иностранных языков  даёт возможность получать информацию через Интернет, самому ознакомиться с системами образования в разных странах. Зная иностранные языки, можно поехать учиться или работать за границу, принять участие в программах по студенческому обмену или в международных конкурсах творческих или научных
работ. 
      Иностранный язык - это дорога в новый мир. И, без сомнения, стоит пойти этой дорогой. Я благодарна своим учителям, что раскрывают передо мной такие огромные возможности.

 6. Ведуча: Думку батьків висловить представник батьківського комітету Кравченко Світлана Вікторівна
Я очень рада, что моя дочь учится в гимназии №2 с первого класса. Благодаря сильному и творческому педагогическому коллективу дети получают очень хорошие знания - фундамент для дальнейшей жизни.  Огромный  плюс этого учебного заведения в том, что дети могут  изучать несколько иностранных языков.
Наш класс (9Б) имеет филологический профиль с изучением двух иностранных языков: английский и французский. Дети разделены  на группы, что способствует более качественному изучению языков, ведь  из-за небольшого количества учеников в группе ведётся практически индивидуальное обучение. Меня как родительницу это, конечно же, радует. Ведь в знании иностранных языков есть много полезного: расширяется кругозор — дети узнают больше интересного об окружающем мире, становятся не только духовно богаче, но и растут интеллектуально, ведь у них есть возможность использования англоязычного Интернета, чтения и просмотра кинофильмов на английском и французском языке. И это ещё далеко не все хорошее, что даёт знание языка.
Классный руководитель и администрация сумели так организовать учебный процесс, что детям интересно учиться.
Такие опытные педагоги как Майорова Ирина Лельевна, Дзюба Роман Николаевич, Петренко Людмила Гавриловна привили у моей дочери любовь к кропотливому труду,  дали знания, отработали навыки разговорной и письменной иностранной речи. Моя дочь может общаться на двух иностранных языках! А главное помогли воспитать! Спасибо вам огромное! Семейная, добрая и одновременно строгая атмосфера в гимназии - вот чему может по-хорошему  позавидовать любое образовательное учреждение нашего города.
7. Ведуча:  Слово надається класному керівнику 9Б класу Даниловій Н.О. 
Знання іноземних мов – це ключ до успіху в сучасному світі, де спілкування іноземними мовами та обробка  величезних  обсягів  інформації  набуває  все  більшого  значення.  Інтерес  до  вивчення  мов традиційно великий, бо перефразовуючи відомий вислів, можна сміливо сказати, що той, хто володіє мовами, володіє світом.
Загалом  людина,  яка  володіє  мовами,  –  різнобічно  розвинута  особистість,  володіє  кращими здібностями до вивчення нового, вільніша та більш впевнена у спілкуванні з людьми.
Зовсім недавно вчені з Лондонського університету шляхом проведення великого статистичного  та  наукового дослідження прийшли до висновку, що люди, які вчать іноземні мови, мають більш гнучке  й оригінальне мислення.  Цей висновок базується на тому, що вчені науковим шляхом підтвердили  прямий зв'язок між активністю сірої речовини і знанням кількох мов.
Стара приказка говорить: «Скільки мов ти знаєш, стільки раз ти людина». Тобто, чим більше  мов на сьогодні           ти знаєш, тим краще. Адже, кожна мова – це ключ, який відкриває двері до чогось нового.
Учні мого класу вивчають англійську мову з 1 класу, а французьку з 5-го. Я вважаю, це дуже добре, адже діти розуміють, навіщо їм це потрібно. Вони не вважають це прагнення знати дві іноземні мови лише даниною моді, а  замислюються  про  ті  переваги,  які  дає  знання  іноземних  мов  культурній  людині.
8. Ведуча:  Наші гімназисти, які вивчають іноземні мови, беруть активну участь у різноманітних конкурсах з іноземних мов: «Галус», «Гринвіч», «Альбус», Фестиваль іноземних пісень, Тиждень іноземної мови, готують презентації і, навіть, складають вірші. Послухаємо авторський переклад вірша Т.Г.Шевченка «Сонце заходить, гори чорніють » учня 8А класу Худолєєва Р. французькою мовою.
Власне написання вірша англійською мовою « To The Great Poet » учениці 5Б класу Логвиненко Єлизавети.   
  Ведуча: перед тим як було прийнято рішення ввести другу іноземну мову французьку, було проведено велику роботу з батьками та учнями цього класу. Про це нам розкаже психолог гімназії
  1. .   
  2.     9. Виступ психолога       Ведуча: Ми почули думки старшокласників, батьків, вчителів, а тепер давайте послухаємо, що думають учні 5 класу про вивчення французької мови. Вашій увазі пропонуємо відеоролік з учнями 5-го класу.
  3. 10. Ведуча: Відомо, що введення чогось нового завжди викликає хвилювання, дає надію на краще і особливо це викликає тривогу у батьків. Слово надається представнику батьківського комітету Патріхалко Олені Леонідівні
  4. 11. Ведуча: А  тепер слово надається  головному наставнику у вивченні французької мови, вчителю яка завжди дасть практичну пораду учям -  Петренко Л.Г.
    12. Ведуча: На засідання круглого столу ми запросили завідуючу методичним кабінетом міського відділу освіти Скиртач Н.В. Надаємо їй слово.
    13. Ведуча: Слово надається кандидату філологічних наук, доценту кафедри української мови та співробітнику наукового відділу БДПУ Ліпич Вікторії Миколаївні.
                14. Ведуча: Слово для завершення засідання круглого столу з теми: «Система роботи педагогічного колективу багатопрофільної гімназії №2 по впровадженню положення Нового Державного стандарту середньої освіти (вивчення другої іноземної мови)» надається директору гімназії Майоровій І.Л.


             15. Ведуча: Засідання нашого круглого столу підійшло до кінця. І на передодні  Міжнародного жіночого свята, вітаємо всіх жінок і даруємо музичний подарунок, пісня англійською мовою в виконанні учнів 5 класу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий